2012-06-14

DIGGILOO!

Hallå!
Var o plåtade diggiloo premiären i ronneby och blev just klar med redigeringen av dom sista bilderna. Det var fullknökat med pressfotografer framför scenen men när jag kom, en tonåring med en 8000kronors kamera och blixt o allt så kunde dom inte annat än att flytta på sig. Dom såg ut som om dom sett ett spöke. Det kom en fotograf och kikade över axeln på mig för att se hur mina bilder blev. Han svimmade nästan. 

Fördelen med att vara ung och fota är att nästan alla lägger märke till en. Jag fick ögon kontakt med flera av artisterna. Dom såg också lite förvånade ut men log mot mig och jag fick mina bilder.

Jessica Andersson är kul att fota. Hon bjuder på sig själv och bilderna blir alltid magiska. 
På den nedersta bilden här ser det ju ut som om jag softat hyn i hennes ansikte i photoshop men det är tvärt om. Jag var tvungen att lägga på en hel del skärpa för att det skulle se vettigt ut.

Till sist:
Fota alltid i RAW. Dessa bilder skulle aldrig kunnat tas i JPEG. Jo, kanske, men det skulle vara ett hiskeligt jobb. Vitballans är bland det värsta jag vet så det är skönt att kunna ändra det i efterhand.






Hade gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar